Přes internet nenakupuji moc často. Zboží na obrázku většinou vypadá úplně jinak, než jaké je ve skutečnosti. A vzhledem k tomu, že jsem líná číst recenze na obchod a zboží, zakázala jsem si cokoliv touto cestou objednávat.
Zvolila jsem jednodušší cestu. Své nákupy přehazuji na Krušnohorce. Ten si všechno nejdříve prostuduje a pak teprve objednává.
Je tomu asi půl roku, co mi začala na mobile vybíhat reklama na ruční elektrický kráječ zeleniny 4 v jednom. Nejdříve jsem si říkala: „Další krám do baráku“. Takhle jednu středu mi asi muselo přeskočit a kráječ jsem bez jakéhokoliv prověření objednala. Nevím, možná se u mě dostavil nějaký internetový nákupní deficit.
Na druhou stranu, kdo by ho po shlédnutí videa neobjednal? Vložená zelenina jím prolétla a v cuku letu bylo nakrájeno nebo posekáno. A to mytí! Kulatý kartáč se vloží do hlavice, přidá se voda, zapne se a vše je za chvilku perfektně umyté. Dalším trhákem byla 50 % sleva.
Ruční elektrický kráječ zeleniny 4 v 1
Podle prodejce je kráječ „Nástroj, který potřebujete pro rychlé a chutné jídlo. Ušetříte čas při vaření a úklidu. Náš mixér má funkce jako krájení, mixování, drcení a čištění v jednom“.
Po odeslání objednávky mi začaly chodit maily. Obchod Recentia.cz přijal požadavek na provedení platby, platba byla zaplacena, potvrzení objednávky, objednávka byla předána přepravci, balíkovna převzala balík, balíkovna zaslala kód pro převzetí a balík už se nemůže dočkat, až si ho vyzvednu. Balík jsem v pátek vyzvedla a balíkovna mi dalším mailem oznámila, že jsem si zásilku vyzvedla. Jeden nákup a mail byl zahlcen informacemi o průběhu mého nákupu. Mobil pípal jak splašenej.
Konečně jsem vybalila kráječ. Na první pohled vypadal jako kráječ z dětské kuchyňky. To, že tam nenakrájím salátovou okurku, bylo jasné. Otvor byl moc malý. Bylo třeba ho nejdříve nabít přes USB kabel.
Součástky jsem omyla a marně hledala krásný kulatý kartáč na mytí kráječe. Čtvrtá funkce „čištění“ tedy chyběla. Místo toho tam byl malý kartáček o velikosti kartáčku, který se dodává například k elektrickým holícím strojkům.
Konečně se kráječ nabil a já se chystala na krájení malé mrkve. začátek byl jako z videa. Po pár vteřinách kráječ vrčel, ale nic z něj nepadalo. Celý jsem ho rozebrala a zjistila, že střed nedrží. Byla tam otvor na maličký šroubek, který tam chyběl. Krájení tedy skončilo.
Když jsem mrkev sypala z kráječe na talíř, našla jsem šroubek. Hurá! Zašroubuji střed a budu pokračovat v krájení. O dalším krájení jsem si ovšem mohla nechat zdát. Kráječ sice vrčel, ale další nakrájenou mrkev už nevydal.
Je čas kráječ vrátit. Teď jsem si uvědomila, že to není tak jednoduché, jak jsem si říkala při jeho koupi. Nejprve jsem musela vyplnit online formulář na vrácení zboží. Po vyplnění jsem ho uložila a on zmizel. Potvrzení o odeslání se žádné nevygenerovalo. Jela jsem druhé kolo a to samé. Asi by to většina lidí nechala být, ale já byla v tu chvíli urputná. Našla jsem další odkaz pro případ, že se první cesta nezdaří. Tak konečně se objevila hláška, že formulář přijali.
Další kolo bylo balení a posílání. Na poštu chodím dost nerada. Rozhodla jsem se, že se zaregistruji v balíkovně a kráječ pošlu touto cesto. Doprava bude stát 99,- Kč, což měla být výborná cena. Dlouho jsem nikam nic neposílala, tak tomu budu věřit.
Do balíkovny jsem se úspěšně zaregistrovala a poté zjistila, že tuto zásilku není možno přes balíkovnu poslat. Chtějí číslo na mobil adresáta. To jsem nikde nenašla. Nedá se nic dělat, když sebou hodím, stihnu ještě tu neoblíbenou poštu.
Tady jsem měla konečně štěstí. Před zavíračkou tam skoro nikdo nebyl. Na poštu chodím velmi zřídka, ale když už tam jsem, kupuji si los. Tak jsem tak pokukovala po losech a paní u přepážky se zeptala, jakou hodnotu má balíček. Aniž jsem se zajímala o navýšení poštovného, řekla jsem, že 500,- Kč. A hned to bylo za 193,- Kč. Jsou Vánoce, tak jsem nakoupila losy za 500,- Kč.
Doma jsem je setřela a nevyhrála jsem ani kačku. Že já na tu poštu chodila. Utratila jsem 693,- Kč a když bude dobře, dostanu od Recentie.cz 490,- Kč.
A tímto zážitkem předávám další nákupy Krušnohorcovi. Na delší dobu jsem z internetových obchodů zase vyléčená.
Přidejte odpověď